Projekt i Elektronik Kommunikation

April 11

Projekt i Elektronik Kommunikation


Elektroniska kommunikationsprojekt är ett sätt att ta föråldrade maskiner och ge dem en ny och modern ändamål. Det finns många sätt att införliva elektronisk kommunikation i klasser, projekt eller fritidsintressen. På 21-talet, bygger man starkt beroende av omedelbar kommunikation för att förmedla information eller lära sig nya saker. Ta en titt på det förflutna för att upptäcka nya och förbättrade sätt att kommunicera elektroniskt.

Mobiltelefon Kontrollerad Växt Growbox

Använd en mobiltelefon, en dator och ett program för att skapa en mobiltelefon kontrollerad växt growbox. Projektet gör det möjligt för utvecklare lätt fjärråtkomst till growbox från nästan var som helst. Efter att ha avslutat projektet kommer mobiltelefonen och growbox meddela ge statusuppdateringar och låta justeringar som skall göras i miljön. Anordningen ger utvecklaren möjlighet att övervaka de växter från olika platser.

optisk Telegraph

Den ursprungliga optiska telegrafen banade väg för modern dokumentera utrustning. Under senare delen av 18-talet, Claude Chappe utarbetat en enkel metod för att överföra information med hjälp av endast en gryta, numrerade ordböcker för kod och synkroniserade klockor, enligt University of Calgary. Eleverna kan föra projektet till en modern klassrum med hjälp av dataöverföring. Laser sändare verka på samma sätt som den optiska semafor transmission; Men lasersändare är mycket mer tillförlitliga och kan skicka information vidare.

digital Dice

Digitala tärningar visa siffror från ett till nio på en segmenterad display. Ansluta en 555 timer i a-stabil mod med en frekvens på 50 Hz. Klockans signal matas sedan in i ett decennium räknaren, och sedan fäst till utgångar. Binära adderare ansluta till en BCD och 7 segment dekoder. Efter avslutad, visar digitala tärningen ett slumpmässigt genererat nummer mellan ett och nio, enligt Elektronikprojekterings.

Orrery

En Orrery är en enhet som uppfanns av den fjärde earlen av Orrery 1731, för att visa positionerna för planeter och andra organ i rörelse med hjälp av endast hjul arbete och bollar att flytta runt dem, enligt University of Illinois i Urbana-Champaign. Skapa ett datorprogram som visar stjärnor och planeter i deras realtidslägen; en användare kan lägga till tid och datum för att se var kropparna är. Programmet kommer att använda datoranimation för att visa himmelska rörelse.


        

Välkommen till dig för att skicka en kommentar:

            
            
            
            

© 2019 Astrixsoft.com | Contact us: webmaster# astrixsoft.com